T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BEŞİKTAŞ - 50. Yıl Süheyla Artam İlkokulu

Haberler

Nis

Nis

Nis

Nis

Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav'a yönelik olarak 2018-2019 eğitim ve öğretim yılından beri her ay örnek sorular yayımlanmaya devam ediyor.   

Bu yılki ilk örnek soru paketi 2 Aralık 2020, ikinci örnek soru paketi 6 Ocak 2021, üçüncü soru paketi 4 Şubat 2021, dördüncü soru paketi ise 8 Mart 2021 itibarıyla 8. sınıf öğrencilerinin istifadesine sunuldu.  

Nisan ayı örnek sorularında, daha önceki yayınlarda olduğu gibi Türkçe, matematik, fen bilimleri alanlarından onar; T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile İngilizce alanlarından beşer soru olmak üzere toplam 45 soru yer alıyor.  

Nisan ayı örnek soruları ile beraber 2018-2019 eğitim ve öğretim yılından bu yana 8. sınıf öğrencilerine sunulan örnek soru sayısı 1.060'a ulaştı.   

Örnek sorular, 6 Haziran 2021'de gerçekleştirilecek Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav'a yönelik olarak öğrencilere destek sağlamak amacıyla her ay yayımlanmaya devam edecek.  

Ünitelerin işleniş zamanına göre yıl boyunca yayımlanacak olan örnek sorulara meb.gov.tr ve http://odsgm.meb.gov.tr/ adresinden erişilebiliyor.  

Nisan Ayı Sayısal Bölüm Örnek Soruları için TIKLAYINIZ.

Nisan Ayı Sözel Bölüm Örnek Soruları için TIKLAYINIZ.

Nis

Nis

Nis

Nis

Mesleki ve teknik ortaöğretim okul ve kurumlarında mali kaynakların israfının önlenmesi, bütçe imkânları ile eğitim ortamlarının etkin ve verimli kullanımının sağlanması amacıyla öncelikli olarak "Mesleki Eğitimde 1.000 Okul" projesi kapsamındaki okullarımızdan başlamak üzere, Kurumlar Arası Paylaşım Projesi (KUPA) hayata geçirilmiştir. Proje ile çeşitli sebeplerle kullanılmayan veya depolarda bekletilen ihtiyaç fazlası taşınırların, atıl duruma düşmelerinin önlenmesi, alan/dal ve okul kapatılması nedenleri ile devredilmesi gereken makine teçhizatın hızlı bir şekilde yeniden kullanımının sağlanması amacıyla kullanım ömürleri bitmeden ekonomiye kazandırılması hedeflemektedir.  

Nis

Hârezmî Eğitim Modeli eğitim alanındaki yenilikçi uygulamalarını ve süreçlerini daha çok öğretmen ve öğrenciye ulaşması amacıyla geliştirip, büyüterek devam ediyor. Zira problem çözme yetisine, yaratıcı düşünme ve etkili iletişim becerilerine sahip bireylerin yetişmesine imkân sağlamayı hedefliyor. Ayrıca öğrencilerimizin, yaratıcı, dil becerileri yüksek, öğrenmeye açık, özgüven ve sorumluluk sahibi, sağlıklı ve mutlu kişiler olmaları amaçlanıyor. 

Kapsayıcı ve Kuşatıcı Bir Heyecan Dalgası

Bu kapsamda Hârezmî Eğitim Modeli süreci ile ilgili öğrencilerimizin uygulamalarına, öğretmenlerimizin deneyimlerine yer veren ve tüm paydaşlarımızla aramızdaki etkileşimi görünür kılmak amacıyla oluşturulan Hârezmî Eğitim Modeli Bülteni'nin ilki yayınlandı. Bülten, uygulama süreçlerini tamamlamış okullarımızın deneyimlerini yeni uygulayıcı olacak okul ve öğretmenlerimizin fikir sahibi olması amacıyla hazırlanıyor.

İyi olma hâlimizi sürekli kılmak ve çocuklarımızı geliştirmek için çok farklı öğrenme yöntemlerini disiplinlerarası bir perspektifle gündeme almamız gerektiğini belirten İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı salgın şartlarındaki faaliyetlerimizde modelin 2023 Eğitim Vizyonu'na katkı sunduğunun çok daha iyi fark edildiğini vurguladı.  

Yazıcı bültenin takdiminde ayrıca şunlara dikkat çekti: "Çalışmalarımızı hepimizin öğrenmeye ihtiyacı olduğunu gösteren kapsayıcı ve kuşatıcı bir heyecan dalgasıyla büyüttüğümüzün göstergesi olan bültenimizin özgün eğitim modeli etkinliklerinin fark edilmesine katkı sunacağı açık."

Ekip Ruhu ve Zengin İçerik

Birlikte ekip ruhuyla çalışmanın önemine değinen İl Millî Eğitim Şube Müdürümüz Sayın Timur Tuğral ise sunuş yazısında "Güçlü bir ekip çalışması olan Hârezmî Eğitim Modeli emin adımlarla sahada ilerlemektedir. Bültenimiz sahada ilerleyen ekibin mutluluğunu yansıtmaktadır." ifadelerine yer verdi.

Zengin bir içerik ile oluşturulan bültenimizin ilk sayısında çalışmalarımızla ilgili çok boyutlu uygulama örneklere yer veriliyor. Bültende, 21. yüzyıl becerilerine sınıf içi uygulamalarda farklı yöntem ve tekniklerle yer vermenin önemine, öğretmen ve öğrencilerde bilgi işlemsel düşünme, programlama, kodlama, oyun yoluyla öğrenme, eleştirel düşünme, programlama becerileri, yaşam becerileri ile ilgili içerikler öne çıkıyor. 

Eğitim modelinin ve uygulamalarının gelişmesine katkı sunan bültende ayrıca öğretmenlerimizin aldığı web 2.0, akıl-zekâ oyunları, temel elektronik, masal anlatıcılığı, STEM gibi hizmetiçi eğitimlerin yanında bilimsel araştırma yöntemlerinin mesleki gelişimlerine ve sınıf içi uygulamalarına katkılarına ait içerikler yer almakta.

Hârezmî Eğitim Modeli Bülteni'nin ilk sayısını görmek için tıklayınız.

Nis

Nis

Nis

Nis

Nis

Ock

Öğrencilerin en az bir yabancı dili yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek şekilde iyi derecede öğrenmesini sağlamak amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı'nın yürüttüğü yabancı dil eğitimi niteliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar devam ediyor.  Bu çalışmalar kapsamında öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma alanlarından oluşan 4 temel dil becerisinde desteklenmesi amacıyla yeni ve eğlenceli İngilizce etkinlik kılavuzları hazırlandı. "Communicative Supplementary Materials for English Language Teachers and Students" isimli kitaplar, alanında uzman danışman akademisyenlerin rehberliğinde İngilizce öğretmenleri tarafından ilkokul 2. sınıftan 8. sınıfa kadar her sınıf seviyesinde ayrı ayrı oluşturuldu. Kılavuzlarda, toplamda 70 fasikül, 1642 sayfa olarak hazırlanan 7 kitapla birlikte dinleme metinlerini içeren ses dosyaları da yer alıyor.  Etkinlik kılavuzlarında öğretmenler için her beceri temelli etkinliğin başında o etkinliğe yönelik bilgiler ve etkinlik uygulama adımları da sunuldu. Bu sayede, öğretmenlerin etkinlik planlamalarını kolaylıkla takip edebilmeleri ve öğrencilerin dil becerilerini geliştirme süreçlerine verimli bir şekilde yardımcı olabilmeleri amaçlandı.  Özellikle Kovid-19 salgın sürecinde yürütülen uzaktan eğitim faaliyetlerini destekleyerek yabancı dil eğitiminde verimliliği artırabilmek amacıyla hazırlanan etkinlik kılavuzları EBA'da http://tegmmateryal.eba.gov.tr sayfasında ilgili sınıf düzeylerinin İngilizce dersi sekmesinin altında yerini aldı.    Evrensel yapıda dil öğretimini çok önemsediklerini belirten Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, hazırlanan materyallerin öğrencilerin temel dil becerilerini bütüncül olarak geliştirmeyi hedeflediğini belirtti. EBA platformunda paylaşılan etkinlik kılavuzu hakkında bilgi veren Bakan Selçuk,  "Çocuklarımızı 21. yüzyıl becerilerine hazırlamak, onlara dilin hayatın bir parçası olduğunu benimseterek iletişim kurmalarına destek olmayı amaçlıyoruz. Bu yönde hazırladığımız materyaller 2023 Eğitim Vizyonumuz hedefleri arasında yer alan disiplinler arası yaklaşımla ortaya konuldu. Kılavuzlarda, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve görsel sanatlar gibi farklı disiplinlerle birlikte, öğrenci merkezli, eleştirel düşünceyi ve öğrenen farklılıklarını destekleyici çeşitli aktiviteler ve projelere yer verildi. Bu yeni kaynağı, 2-8'inci sınıflardaki tüm öğrencilerimiz ve İngilizce öğretmenlerimizin severek takip edeceklerini düşünüyorum." dedi.